En İyi Tarif Blogları

Pazartesi, Ocak 19, 2009

ISPANAK VE BEYAZ PEYNİRLİ BÖREK


Malzeme;
1 Paket Yufka (5 adet)
2 Bağ ıspanak
1 soğan
½ su bardağı Beyaz peynir rendesi
½ su bardapı hellim rendesi
1 soda

Islatmak için sos;

1 yumurta
½ bardak süt
½ bardak yoğurt
1 kahve fincanı sıvı yağ

Önce çok az yağda soğanı soldurup üzerine doğradığımız ıspanahları koyup solduruyoruz, çok az tuz ve karabiber ekleyip ateşten alıyoruz.Ispanahlar ılıdıktan sonra, Orta boy bir fırın tepsisini yağlayıp birinci yufkamızı kenarlar tepsiden taşacak şekilde koyalım üzerine ikinci yufkayı parçalayarak koyalım ve hazırladığımız sos karışımından her yana gelecek şekilde sürelim.Önce ıspanak karışımının yarısını koyup üzerine beyaz peynir ve hellim rendesinden bir miktar ekleyelim. Üçüncü yufkayı yine parçalayarak ekleyip üzerini yine sosla ıslatalım. Ispanak karışımının kalan diğer yarısını ekleyip beyaz peynir ve hellimi ekleyelim. Dördüncü yufkayı koyup, yanlardan taşan ve ilk koyduğumuz yufkayı içe çevirerek kalan sosun tamamını üzerine dökelim. Son olarak 1 şişe sodayı her tarafına gelecek şekilde dökelim ve birkaç saat bekletip pişirelim.( Ben önceleri sodayı pişireceğim saat döküyordum fakat birkaç yerde sodayı pişirmeden birkaç saat önce koyduklarını okumuştum ben de denedim ve gerçekten sonuç güzeldi)

Afiyet Olsun

Hiç yorum yok :