En İyi Tarif Blogları

Salı, Mayıs 06, 2008

ANANASLI ÇİKOLATALI PASTA


Kek

5 Yumutra
5 Kahve fincanı toz şeker
1 çayince belli bardakta soğutulmuş çay
1 çayince belli bardakta sıvı yağ
3 Çorba kaşığı kakao
5 kahve fincanı un
1 vanilya Dr.Oetker
1 kabartma tozu Dr.Oetker

Arasına koymak için ananas kompostosu

Islatmak için :
1 Bardak vişne suyu ve kompostomuzdan arta kalan 1 bardak komposto suyu (vişne ve komposto suyunu karıştırarak kekin altını ve üstüne eşit gelecek şekilde ıslatmak için kullanalım)

Krema:
½ bardak krema
1 Dr.Oetger Creme Ole Kakaolu
2 Bardak soğuk süt
100 gr. benmaride eritilmiş çikolata
Krema: 2 Bardak soğuk süte creme ole’yi koyup krema haline gelene kadar karıştırıyorum üzerine kremayı ve benmaride erittiğim çikolatayı ekliyorum.


Hazırlanışı:
Kekimizi malzeme sırasına göre hazırlayıyoruz, önceden ısıttığımız fırında 40-45 dakika fırını hiç açmadan 200 derecede pişiriyoruz. (Ben kekimin pişip pişmediğini ortasına bir çöp şiş saplayaran anlıyorum üzerine kek hamuru bulaşmışsa fırında birkaş dakika daha pişiriyorum.
Kekimi fırından çıkardıktan sonra 5-6 dakika dinlendirip, hemen kek kabından çıkartıyorum.(Bu kekin fırın tepsisinden hemen çıkartılması gerekir) İyice soğuduktan sonra yanlamasına ortadan bölüyorum. Pasta tabağına aldığım ilk katını ıslatmak için hazırladığım vişne, komposto karışımı olan su ile ıslatıyorum.
Önceden hazırlamış olduğum kremayı arasına sürüp ananas kompostosunu krema üzerine yerleştiriyorum.Kekin diğer tabanını yerleştirip aynı şekilde kalan vişne, komposto suyu karışımı ile ıslatıp kalan krema ile üzerini pürüzsüz olacak şekilde kapatıyorum.

Üzerini beyaz çikolata parçaları ile süsledim...

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok :