En İyi Tarif Blogları

Çarşamba, Mayıs 07, 2008

BU PAZAR ANNELER GÜNÜ


BU DÜNYADA EN DEĞERLİ VARLIKLARIMIZ HİÇ ŞÜPHESİZ Kİ ANNELERİMİZDİR
ONLARIN DEĞERİNİ HAYATTAYKEN BİLELİM
ANNEANNEM HAYATTA DEĞİL VE ANNEM İÇİN BU ŞİİRİ ANNEANNEME İTHAF ETMEK İSTİYORUM VE ANNECİĞİM
SENİ ÇOK SEVİYORUM...

ANNEANNEME, ANNEM İÇİN....

Bana ilk öğüt verdiğin günü,
Hatırlıyor musun anne ?
Ne kadar telaşlıydın o gün
El değmemiş bir hamurdan
O gün en güzel heykeli yapmıştın sen, anne.

Bana ilk kızdığın günü,
Hatırlıyor musun anne?
Ne kadar üzülmüştüm o gün
Yıllar sonra beraber yad ettiğimizde
Benim yerime sen ağlamıştın, anne

Bana ilk yemek yapmayı öğrettiğin günü
Hatırlıyor musun anne ?
Ortalığı mahvetmiştik o gün
Senin kadar olmasa da
O gün muhteşem bir aşçı yetiştirmiştin, anne.

Sana ilk aşkımı anlattığım günü
Hatırlıyor musun anne ?
Ne büyük acılar içindeydim o gün
Yaramı sardığın sözlerinle
O gün dayanıklı, ama duygulu bir kız yetiştirmiştin, anne

Bana ilk sarıldığın günü
Hatırlıyor musun anne ?
Ilık bir bahar sabahıydı o gün
Ufacık minicik de olsa
O gün sana değer bir melek doğurmuştun,anne

Bana aldığın ilk hediyeyi
Hatırlıyor musun anne ?
Çok fakirdin o gün
Ucuz ve küçük de olsa
O gün hediyeni kocaman sevginle paketlemiştin, anne

Bana ilk defa “ Artık yaşlandım,” dediğin günü
Hatırlıyor musun anne ?
İçim bir tuhaf olmuştu o gün
İmkansız da olsa
O gün seni içime sokup gençleştirmek istemiştim, anne

Bana ilk defa öleceğini söylediğin günü
Hatırlıyor musun anne ?
İnanmamış, kabullenmemiştim o gün
İlk defa taa içimden
O gün seninle beraber ölmek istemiştim, anne.

Mezarının başına ilk geldiğim günü
Hatırlıyor musun anne ?
Ne kadar yalnızdım o gün
Gözyaşlarım hiç durmadan akmış
O gün sana bir demet çiçek alamayacak kadar fakirdim, anne

Ya bugün anne, bugünü görebiliyormusun?
Akan gözyaşlarımı ilk defa silmiyorum anne
İlk defa mutluluktan akıyor o yaşlar
Çektiğimiz acıla, göğüslediğimiz zorluklar
Bugün her damlayı bir bir siliyor, anne

Yetiştirdiğin bu kızı,bu anneyi
Cennetinden görebiliyor musun anne?
Hiçbir şeye ihtiyacı yok bugün
Senin verdiğin değerler sayesinde
Bugün sen hariç her şeye sahip o anne....


Bu şiiri yıllar önce hatırladığım kadarıyla Hıncal Uluç’un bir kitabından okuyup beğenmiş ve kopisini alıp saklamıştım. İsmini açıklamak istemeyen ve ismini rumuz Ateş olarak belirtmiş birinden aldığını yazan sevgili Hıncal Uluç’a bu şiiri yayınlayıp bizimle paylaştığı için teşekkür ediyorum.




Hiç yorum yok :