En İyi Tarif Blogları

Pazartesi, Ekim 06, 2008

CHOCOLOTE MUDCAKE




Malzemeler;
22 cm çapında bir yuvarlak kalıp için ;

250 gr Sana margarin
200 gr bitter kuvertür
440 gr tozşeker
250 ml süt ( bir bardak)
1 çay kaşığı sıvı vanilya
80 ml kahve likörü
225 gr un
35 gr buğday nişastası (Yaklaşık bir kahve fincanı)
25 gr toz kakao (Yaklaşık bir kahve fincanı)
2 yumurta

Üzeri için ;
80 ml sıvı krema
200 gr bitter kuvertür

Fırınımızı 170 dereceye ayarlayalım.

Orta boy bir tencereye yağ, çikolata, şeker, süt, vanilya ve kahve likörünü koyup düşük ısıda devamlı karıştırarak homojen bir karışım elde edelim.
Daha sonra geniş bir kaba alıp ılımasını bekleyelim. Kakao, nişasta ve unu ayrı bir kapta eleyip harmanlayalım. Karışımımıza ilave edip karıştıralım. Son olarak yumurtaları ilave edip çıprmaya devam edelim.

Karışımımızı 22 cm çapındaki kelepçeli kalıbımıza boşaltalım (kabın tabanına yağlı kağıt kesip koydum , yanlarını da yağladım) önceden ısıttığımız fırınımızda yaklaşık 1,5 saat pişirelim. Üzeri sertleşinceye kadar pişirmemiz gerekiyor , hem içini hem de dışını çok sertleşmemesi gerekir. İçi sulu olmayacak şekilde yumuşak kalmalıdır.

Kekimiz piştikten sonra oda ısısında soğumaya bıralım. Soğuduktan sonra kalıbından çıkartalım. Üzerine krema ile çikolatayı birlikte pişirip sosunu hazırlayıp dökelim. Serin bir yerde bekletip üzeri donduktan sonra servis yapabilirsiniz.

Küçük bir not: Bu keki ben hiç buz dolabına koymadım dışarıda beklettim....

Hiç yorum yok :