En İyi Tarif Blogları

Salı, Haziran 17, 2008

OĞLUM DİRENÇ'İN DOĞUM GÜNÜ PASTASI


Kek için:

5 yumurta
5 kahve finçanı şeker
1 çay fincanı (ince belli )sıvı yağ
1 çay fincanı (ince belli) koyu çay soğutulmuş
3 çorba kaşığı kakao
5 ½ kahve fincanı kek un
1 vanilya
1 kabartma tozu

****Ben bu keki yaparken en büyük fırın tepsisisini kullandım ve 1 ½ ölçü yaptım.

Önce fırını 200 dereceye getirerek ısınmaya bırakalım.
Yumurta ve şekeri iyice çırpıp sırayla sıvıyağ, çay, kakao,un, vanilya ve kabartma tozu ekleyip homojen bir karışım elde edin.
Fırın tepsisini yağlayıp, unlayalım . Karışımı döküp önceden ısıttığımız fırında yaklaşık 45 dk. kadar pişirelim. Pişip pişmediğini ortasına çöp şiş batırarak anlayabiliriniz.
*bu keki fırından çıkardıktan yaklaşık 10 dk. kadar sonra hemen fırın tepsisinden çıkarın yoksa tepsiye yapışır.

Islatmak için :
2 bardak vişne suyu(1 bardak altı için 1 bardak üstü için kullanılır)

Krema:

2 paket Dr.oetger 3 dk. hazır vanilyalı
4 bardak soğuk süt
250 gr. mascarpone peyniri (Labne peyniri de kullanabilirsiniz) mascarpone peynirini ben Güney Kıbrıs’tan bulup aldım bizim marketlerde pek rastlamadım. Bu peynirin esas özelliği bilhassa Tiramisu yapılırken kullanılmasıdır.
50gr. benmaride eritilmiş çikolata
250.gr. krema
2 paket Dr.oetger Krema sertleştirici

Önce karıştırıcı içerisine süt ve dr.oetger vanilyalı toz karışımını dökün, krema haline gelince mascarpone peyniri ekleyip karıştırmaya devam edin. (pürüzsüz olmalı) Sırayla krema ve son olarakda benmaride erittiğiniz çikolatayı ekleyin.Gerektiği taktirde krema sertleştiricisini kullanıp kremanızın arzu ettiğiniz kıvama gelmesini sağlayın.

Dilediğiniz resmi print yapıp kesin ve altına poşet koyarak pasta üzerine yerleştirin. Süslemeye resim üzerinde başlayın ve arzu ettiğiniz şeklilde şekillendirin.

Benmaride erittiğiniz çikolatadan biraz artırarak üzeri için ve ismini yazmak için kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok :